Samochód klasy średniej produkowany od 1936 roku w Rzeszy Niemieckiej. Auto po raz pierwszy zostało zaprezentowane w lutym 1936 roku na Berlin Motor Show jako następca sześciocylindrowego Mercedesa 170. Prosta i mało zawodna konstrukcja zyskała mu wielu zwolenników.
Model 170V odniósł sukces marketingowy i stał się najliczniej produkowanym osobowym koncernu Daimler-Benz AG do wybuchu II wojny światowej. W latach 1935-1943 wyprodukowano 74964 egzemplarzy tych pojazdów w wielu wersjach nadwozia: limuzyna 2 i 4 drzwiowa, kabriolet-limuzyna 2 i 4 drzwiowa oraz kabriolet typu A i B.
Po II wojnie światowej ten model stał się pojazdem, który pomógł niemieckiemu przemysłowi motoryzacyjnemu wydźwignąć się z wojennych zniszczeń. Jego produkcję podjęto wkrótce po ustąpieniu działań militarnych – w 1946. Auto po wielu modyfikacjach, zeszło z linii montażowych dopiero w 1955 roku, już jako wersja 170S.