Mercedes-Benz 170V pokazany został w lutym 1936 roku na wystawie samochodów w Berlinie. Samochód skierowany został do produkcji nieco wcześniej bo już w końcu 1935 roku.
W porównaniu z wcześniejszym madelem 170 W(15) z sześciocylindrowym silnikiem, typ 170V był samochodem o nieco słabszych osiągach technicznych co było wynikiem skierowania modelu do szerokiego odbiorcy i przygotowaniem do masowej produkcji.
Model 170V odniósł wielki sukces marketingowy i stał się najliczniej produkowanym samochodem osobowym koncernu Daimler-Benz AG do wybuchu II wojny światowej, a następnie model wyjściowy programu produkcyjnego firmy w okresie powojennym.
Ogółem wyprodukowano w latach 1935-1943 aż 74 964 egzemplarze tego modelu. Stosowano przy tym różne rozwiązania karoserii samochodu: limuzyna 2 i 4 drzwiowa, kabriolet-limuzyna 2 i 4 drzwiowa oraz kabriolet typu A i B.