Zamknij
Noc w Muzeum 18-05-2024

Zapraszamy na drugą edycję Nocy Muzeów w Otrębusach.
Będziecie mogli zobaczyć projekty: Lamborghini Diablo, silnik Mercedesa 1000+, Polskie BMW, Bentley Azure Mulliner, Maserati, Ford GPW dla Muzeum, BMW Z1, Aston Martina DB9, Polskie Porsche, silnik Corvette C4 dla Widzów, Mercedesa 500E, oraz FINAŁ Mercedes G! Na scenie Patryk Mikiciuk w rozmowach z gośćmi specjalnymi, transmisja dostępna będzie również na żywo na kanale YouTube od godziny 20:30.
Historia polskiego sportu cartingowego lat 70-tych, zaprezentujemy gokarty z tamtych lat. Spotkacie się z Mistrzami torów cartingowych tamtych czasów!
Pokazy z detalingu wykonywane na żywo przez MX Nowicki. Montaż na żywo instalacji w pojazdach Lamborghini Diablo oraz BMW Z1 przez Profesora Nakamichi. Classicauto bez PROBLEMU przygotuję swoje aktualne jak i archiwalne magazyny na sprzedaż. Strefa gastronomiczna. Wiele atrakcji dla Dzieci i Młodzieży.

Bo Nasza Noc Muzeów to niezapomniane chwile pełne pozytywnych wrażeń!

Z wyznaczonych parkingów będzie dojazd zabytkowym autobusem do Muzeum.
Start: 18 maja godzina 19:00
Planowane zakończenie - godzina 23:59.
Obowiązują bilety tylko ulgowe w cenie 25,00 zł. Przedsprzedaż dostępna na miejscu w Muzeum lub w dniu wydarzenia w cenie 25,00 zł.

szukaj eksponatu

Historyczne ściganie

Historyczne ściganie Mimo zasłoniętej żelaznej kurtyny, w czasach PRL wyścigi samochodowe miały się całkiem dobrze.
 

Galeria . Muzeum poszukuje ciekawych samochodów, motorów, autobusów, wszystkiego co jest związane nie tylko z techniką.

Mydła PRL Mydła PRL

Historyczne ściganie

Formuła MTX103

Jacek Szmidt wraz ze swoim bolidem.

Jacek Szmidt jeżdżący bolidem MTX 103 odniósł w roku 1982 ogromny sukces dla Polski. Zdobył on tytuł vice-mistrza w Wyścigowym Pucharze Przyjaźni i Pokoju. Puchar ten rozgrywany był co rok od 1963 do 1990 roku i obejmował kraje bloku wschodniego.

  • Wydawać by się mogło, ze kraje socjalistyczne, odcięte od demokratycznego świata zelazną kurtyną, nie są w stanie dorównać  zachodowi pod względem innowacji motoryzacyjnych a tym bardziej pod wzgledem wyscigów samochodowych...

    Warto jednak pamiętać, ze Rajd Polski jest drugą najstarszą imprezą rajdową na świecie zaraz po rajdzie Monte Carlo oraz ze to wlasnie z inicjatywy PZM powstała najpopularniejsza seria wyścigowa krajó socjalistycznych, która odbywała się aż do roku 1990.

    Zorganizowany w 1963 roku Puchar Przyjaźni i Pokoju Krajów Sochalistycznych z inicjatywy Polskiego Związku Motorowego, rozgrywany był rokrocznie do roku 1990. Z roku na rok coraz więcej krajów socjalistycznych przyłączało się do rywalizacji az w połowie lat 70 puchar rozgrywany był w niemalze kazdym kraju socjalistycznym.

    W wyścigach brały udział Formuły konstruowane przez poszczególne narody, więc rywalizacja na torze miała wymiar głównie narodowy. Naj pularniejszymymi modelami był polski PROMOT, czechosłwoacki METALEX oraz MELKUS z Niemieckiej Republiki Demokratycznej. Niemalze wszystkie bolidy były wyposażone w silniki Łady o pojemności 1.3 litra, ze względu na łatwość wprowadzenia modyfikacji. Silnik łady generował moc w granicach 90 koni mechanicznych co przekładało się na prędkość maksymalną wynoszącą ok. 220 kilometrów na godzinę. Mimo tylko 90 koni mechanicznych bolid ważący niespełna 450 kilogramów, rozpędzał się z łatwością do 100 kmh ponizej 5 sekund. W roku 1982 Jacek Szmidt odniósł dla Polski ogromny sukces i zdobył tytuł Vice mistrza Serii.

    W roku 2011 udało się odtworzyć historyczną klasę wyścigową HR i zawodnicy którzy startowali przed kilkudziesięcioma laty powrócili za kierownicę swoich bolidów stając w szranki z młodszymi pasjonatami wyścigów historycznych. Obecnie ścigają się min. Lech wojsciechowski, Jerzy Mazur, Jacek Szmidt, Hieronim Kochański(Jeden z najstarszych kierowców wyścigowych w Polsce), Piotr Lenartowicz, Patryk Mikiciuk, Tomasz Szewczyk. Obecnie zawody organizowane są na torze Poznań. Idąc w ślady za fanami sowieckiej formuły f3, powstały juz wyścigi historyczne samochodów turystycznych oraz puchar Maluch Trophy.

    Wszystkich zainteresowanych zawodami zapraszamy na stronę www.klubkierowcowwyscigowych.pl gdzie znajdą Państwo więcej niezbędnych informacji na temat kolejnych imprez z cyklu.
  • Estonia 25 rosyjska formuła wyscigowa Estonia 25
  • Zachęcamy do obejżenia filmu on-board z bolidu Estonia 21 Patryka Mikiciuka z zawodów odbywających się na torze Poznań.

  • Estonia 21 Model nalezacy do Viktora Kazankowa, który w roku 1989 wygrał całą serię Pucharu Przyjaźni i Pokoju. Estonia 21

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas najświeższe informacje, zapisz się do poniższego newslettera.
zapiszJeśli chcesz usunąć swój adres z naszego newslettera wpisz go w pole powyżej i kliknij tutaj

Kontakt

Muzeum Motoryzacji i Techniki  ul. Warszawska 21, 05-805 Otrębusy
tel./fax (022) 758 50 67
kom. 502 257 021, 504 150 817


Czynne codziennie od poniedziałku do piątku 8.30-16.30
wszystkie soboty niedziele: 9.00 - 17.00
e-mail: retro@muzeum-motoryzacji.com.pl

Jak do nas trafić?

Jak do nas trafić? Copyright © 2024 Muzeum Motoryzacji i Techniki
Wszelkie prawa zastrzeżone