Zamknij
Noc w Muzeum 18-05-2024

Zapraszamy na drugą edycję Nocy Muzeów w Otrębusach.
Będziecie mogli zobaczyć projekty: Lamborghini Diablo, silnik Mercedesa 1000+, Polskie BMW, Bentley Azure Mulliner, Maserati, Ford GPW dla Muzeum, BMW Z1, Aston Martina DB9, Polskie Porsche, silnik Corvette C4 dla Widzów, Mercedesa 500E, oraz FINAŁ Mercedes G! Na scenie Patryk Mikiciuk w rozmowach z gośćmi specjalnymi, transmisja dostępna będzie również na żywo na kanale YouTube od godziny 20:30.
Historia polskiego sportu cartingowego lat 70-tych, zaprezentujemy gokarty z tamtych lat. Spotkacie się z Mistrzami torów cartingowych tamtych czasów!
Pokazy z detalingu wykonywane na żywo przez MX Nowicki. Montaż na żywo instalacji w pojazdach Lamborghini Diablo oraz BMW Z1 przez Profesora Nakamichi. Classicauto bez PROBLEMU przygotuję swoje aktualne jak i archiwalne magazyny na sprzedaż. Strefa gastronomiczna. Wiele atrakcji dla Dzieci i Młodzieży.

Bo Nasza Noc Muzeów to niezapomniane chwile pełne pozytywnych wrażeń!

Z wyznaczonych parkingów będzie dojazd zabytkowym autobusem do Muzeum.
Start: 18 maja godzina 19:00
Planowane zakończenie - godzina 23:59.
Obowiązują bilety tylko ulgowe w cenie 25,00 zł. Przedsprzedaż dostępna na miejscu w Muzeum lub w dniu wydarzenia w cenie 25,00 zł.

szukaj eksponatu

Galeria . Muzeum poszukuje ciekawych samochodów, motorów, autobusów, wszystkiego co jest związane nie tylko z techniką.

Eksponaty Obecnie nasze zbiory muzealne liczą już ok. 300 zabytkowych pojazdów oraz setki rekwizytów.

Eksponaty | Samochody | Lata 20- te

BMW DIXI

PIERWSZY SAMOCHÓD BMW

Dixi był pierwszym samochodem BMW.

Dixi to marka z Eisenach. Początek jej historii to 1904 rok, jednak w trudnej sytuacji w 1920 roku firmie trudno było sprzedać luksusowe modele 6 / 24 i 9 / 40 . Producent planował wejść na rynek małych samochodów, w 1927 roku zgodził się na umowę licencyjną z Austin Motor Company na budowę Austina 7. Poziom produkcji został uzgodniony na 2000 samochodów rocznie .

Pierwsze 100 samochodów było dostarczane w częściach, ale w grudniu 1927 r. ruszyła pełna produkcja pojazdów w Niemczech Oznaczenie DA pochodziło od Deutsche Ausführung, czyli wersji niemieckiej; 3 / 15 wskazał opodatkowania i rzeczywistych ocen KM. Samochód był prawie identyczny jak Austin. Karoserię dostępne były w kilku opcjach, coupé, roadstera, kombi i sedan . Większość samochodów jest fabrycznie kabrioletami .

Fabryka BMW kupiła Automobilwerk Eisenach w 1928 r. wraz z nim prawa do budowy samochodów Dixi. Początkowo samochody były sprzedawane jako BMW Dixi ale nazwa Dixi została porzucona w 1929 roku, kiedy DA-1 został zastąpiony przez nieco zaktualizowaną wersję, BMW 3 / 15 DA-2.

 

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas najświeższe informacje, zapisz się do poniższego newslettera.
zapiszJeśli chcesz usunąć swój adres z naszego newslettera wpisz go w pole powyżej i kliknij tutaj

Kontakt

Muzeum Motoryzacji i Techniki  ul. Warszawska 21, 05-805 Otrębusy
tel./fax (022) 758 50 67
kom. 502 257 021, 504 150 817


Czynne codziennie od poniedziałku do piątku 8.30-16.30
wszystkie soboty niedziele: 9.00 - 17.00
e-mail: retro@muzeum-motoryzacji.com.pl

Jak do nas trafić?

Jak do nas trafić? Copyright © 2024 Muzeum Motoryzacji i Techniki
Wszelkie prawa zastrzeżone