Zamknij
Noc w Muzeum 18-05-2024

Zapraszamy na drugą edycję Nocy Muzeów w Otrębusach.
Będziecie mogli zobaczyć projekty: Lamborghini Diablo, silnik Mercedesa 1000+, Polskie BMW, Bentley Azure Mulliner, Maserati, Ford GPW dla Muzeum, BMW Z1, Aston Martina DB9, Polskie Porsche, silnik Corvette C4 dla Widzów, Mercedesa 500E, oraz FINAŁ Mercedes G! Na scenie Patryk Mikiciuk w rozmowach z gośćmi specjalnymi, transmisja dostępna będzie również na żywo na kanale YouTube od godziny 20:30.
Historia polskiego sportu cartingowego lat 70-tych, zaprezentujemy gokarty z tamtych lat. Spotkacie się z Mistrzami torów cartingowych tamtych czasów!
Pokazy z detalingu wykonywane na żywo przez MX Nowicki. Montaż na żywo instalacji w pojazdach Lamborghini Diablo oraz BMW Z1 przez Profesora Nakamichi. Classicauto bez PROBLEMU przygotuję swoje aktualne jak i archiwalne magazyny na sprzedaż. Strefa gastronomiczna. Wiele atrakcji dla Dzieci i Młodzieży.

Bo Nasza Noc Muzeów to niezapomniane chwile pełne pozytywnych wrażeń!

Z wyznaczonych parkingów będzie dojazd zabytkowym autobusem do Muzeum.
Start: 18 maja godzina 19:00
Planowane zakończenie - godzina 23:59.
Obowiązują bilety tylko ulgowe w cenie 25,00 zł. Przedsprzedaż dostępna na miejscu w Muzeum lub w dniu wydarzenia w cenie 25,00 zł.

szukaj eksponatu

Galeria . Muzeum poszukuje ciekawych samochodów, motorów, autobusów, wszystkiego co jest związane nie tylko z techniką.

Eksponaty Obecnie nasze zbiory muzealne liczą już ok. 300 zabytkowych pojazdów oraz setki rekwizytów.

Eksponaty | Samochody | Lata 20- te

1923 OKLAND 6-53

              Firma Oakland istniała już w 1900 roku w miejscowości Oakland w Kalifornii. Produkowała wyroby stalowe: koła wodne, silniki stacjonarne i morskie.

Firma o tej samej nazwie wytwarzająca samochody powstała w 1907 roku w miejscowości Pontiac w stanie Michigan. Założycielami byli producent powozów Edward M. Murphy oraz Alanson P. Brush, który uczestniczył we wczesnych projektach Cadillaca.

            Pierwszy samochód zaprezentowano w styczniu 1908 roku. Napędzany go 2-cylindrowy 20-konny silnik projektu Brusha. W 1909 roku Oakland stał się częścią GM. W tym czasie użyto też po raz pierwszy silnika 4-cylindrowego. W 1913 r. zaprezentowano pierwszy samochód z 6-cylindrową jednostką o pojemności 5.5. W 1915 r. produkcja doszła do poziomu 12 tys. rocznie, a w następnym została podwojona.

            Po pierwszej wojnie nastąpiło rozprężenie w fabryce. Jednego dnia budowano 50 aut, a następnego zaledwie 10. Ucierpiała też jakość. Niektóre pojazdy należało naprawiać jeszcze przed opuszczeniem fabryki. Sytuacje wkrótce opanowano.

            Za najlepsze w historii firmy uznawano samochody Greater Six i All-AmericanSix produkowane w latach 1926-29. W 1932 r. Oakland Motor Car Company zostało zastąpione przez Pontiac Motor Company. Model 6-54 produkowano w latach 1923-25 w 10 różnych wersjach nadwozia, w tym prezentowany Landau-Sedan.

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas najświeższe informacje, zapisz się do poniższego newslettera.
zapiszJeśli chcesz usunąć swój adres z naszego newslettera wpisz go w pole powyżej i kliknij tutaj

Kontakt

Muzeum Motoryzacji i Techniki  ul. Warszawska 21, 05-805 Otrębusy
tel./fax (022) 758 50 67
kom. 502 257 021, 504 150 817


Czynne codziennie od poniedziałku do piątku 8.30-16.30
wszystkie soboty niedziele: 9.00 - 17.00
e-mail: retro@muzeum-motoryzacji.com.pl

Jak do nas trafić?

Jak do nas trafić? Copyright © 2024 Muzeum Motoryzacji i Techniki
Wszelkie prawa zastrzeżone