Zamknij
Noc w Muzeum 18-05-2024

Zapraszamy na drugą edycję Nocy Muzeów w Otrębusach.
Będziecie mogli zobaczyć projekty: Lamborghini Diablo, silnik Mercedesa 1000+, Polskie BMW, Bentley Azure Mulliner, Maserati, Ford GPW dla Muzeum, BMW Z1, Aston Martina DB9, Polskie Porsche, silnik Corvette C4 dla Widzów, Mercedesa 500E, oraz FINAŁ Mercedes G! Na scenie Patryk Mikiciuk w rozmowach z gośćmi specjalnymi, transmisja dostępna będzie również na żywo na kanale YouTube od godziny 20:30.
Historia polskiego sportu cartingowego lat 70-tych, zaprezentujemy gokarty z tamtych lat. Spotkacie się z Mistrzami torów cartingowych tamtych czasów!
Pokazy z detalingu wykonywane na żywo przez MX Nowicki. Montaż na żywo instalacji w pojazdach Lamborghini Diablo oraz BMW Z1 przez Profesora Nakamichi. Classicauto bez PROBLEMU przygotuję swoje aktualne jak i archiwalne magazyny na sprzedaż. Strefa gastronomiczna. Wiele atrakcji dla Dzieci i Młodzieży.

Bo Nasza Noc Muzeów to niezapomniane chwile pełne pozytywnych wrażeń!

Z wyznaczonych parkingów będzie dojazd zabytkowym autobusem do Muzeum.
Start: 18 maja godzina 19:00
Planowane zakończenie - godzina 23:59.
Obowiązują bilety tylko ulgowe w cenie 25,00 zł. Przedsprzedaż dostępna na miejscu w Muzeum lub w dniu wydarzenia w cenie 25,00 zł.

szukaj eksponatu

Galeria . Muzeum poszukuje ciekawych samochodów, motorów, autobusów, wszystkiego co jest związane nie tylko z techniką.

Eksponaty Obecnie nasze zbiory muzealne liczą już ok. 300 zabytkowych pojazdów oraz setki rekwizytów.

Eksponaty | Samochody | Amerykański sen

Cadilac Eldorado

Cadillac Eldorado (z hiszp. - pozłacany) 

W roku 1893 Henry Martin Leland wraz ze wspólnikiem Williamem H. Muurphym założył firmę Pontiac Buggy Company. Dwa lata później Leland opóścił przedsiębiorstwo i stał się współ udziałowcem fabryki maszyn w Detroit w której podjął produkcję silników, kupowanych między innymi przez Forda. W 1903 roku przejął firmę Detroit Automobile Company i ponownie z Willimem Murphy`m utworzył nowe przedsiębiorstwo: CADILLAC MOTOR COMPANY. Nazwa firmy pochodziła od francuskiego założyciela Detroit.

Bazą wyjściową od nowego przedsięwzięcia był specjalnie skonstruowany silnik. Pierwszy Cadillac był jedno cylindrem i wyróżniał się znakomitym wykończeniem. Był chłodzony wodą Kosztował jak na owe czasy bardzo drogo, bo 800 dolarów. Późniejszy model, z silnikiem czterocylindrowym, był również autem doskonałej jakości. Dewizą firmy Cadillac stała się techniczna perfekcja.

W 1930 roku Cadillac lansował model V16, który osiągnął 100 km/ h w 10. O ile przed wojną konkurencją dla Cadillac`a były Packard`y i Marmon`y, o tyle w latach 50, awansował on do miana marki najbardziej prestiżowej i luksusowej w Ameryce. Packard przestał się liczyć w 1958 roku, także Lincoln i Chrysler Imperial zostały znacznie z tyłu. Szczególną pozycję zapewniały Cadillac`owi rozmaite ekstrawaganckie szczegóły – np. duże i ciężkie chromowane ozdoby wprowadzone w 1948 roku, czy stateczniki (które w 1958 roku osiągnęły ekstremalne wymiary, aby ulec zmniejszeniu dopiero w 1963 roku), ale również najwyższy stopień komfortu i wielkość silnika.

Przedstawiony tutaj model to najwyższej klasy cabriolet z silnikiem o pojemności 8 litrów i mocy ponad 350 KM. Wyposażony jest w elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację oraz automatycznie otwierany i zamykany dach.

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas najświeższe informacje, zapisz się do poniższego newslettera.
zapiszJeśli chcesz usunąć swój adres z naszego newslettera wpisz go w pole powyżej i kliknij tutaj

Kontakt

Muzeum Motoryzacji i Techniki  ul. Warszawska 21, 05-805 Otrębusy
tel./fax (022) 758 50 67
kom. 502 257 021, 504 150 817


Czynne codziennie od poniedziałku do piątku 8.30-16.30
wszystkie soboty niedziele: 9.00 - 17.00
e-mail: retro@muzeum-motoryzacji.com.pl

Jak do nas trafić?

Jak do nas trafić? Copyright © 2024 Muzeum Motoryzacji i Techniki
Wszelkie prawa zastrzeżone