Zamknij
Wystawa

Zapraszamy na wystawę "Historia Fabryki Ołówków w Pruszkowie. I Pruszkowskie Biennale Rysunku Samochodów i Maszyn dla Dzieci i Młodzieży z okazji Narodowego Święta Niepodległości".

____________________________________________________________________________

Ogromna duma......, wzruszenie......, dziękuję.
Pięknie napisany tekst, jak chcecie się dowiedzieć o historii muzeum zapraszam do lektury.



szukaj eksponatu

Oferta | Samochody ślubne

Cadilac Eldorado

Cadillac Eldorado (z hiszp. - pozłacany) 

W roku 1893 Henry Martin Leland wraz ze wspólnikiem Williamem H. Muurphym założył firmę Pontiac Buggy Company. Dwa lata później Leland opóścił przedsiębiorstwo i stał się współ udziałowcem fabryki maszyn w Detroit w której podjął produkcję silników, kupowanych między innymi przez Forda. W 1903 roku przejął firmę Detroit Automobile Company i ponownie z Willimem Murphy`m utworzył nowe przedsiębiorstwo: CADILLAC MOTOR COMPANY. Nazwa firmy pochodziła od francuskiego założyciela Detroit.

Bazą wyjściową od nowego przedsięwzięcia był specjalnie skonstruowany silnik. Pierwszy Cadillac był jedno cylindrem i wyróżniał się znakomitym wykończeniem. Był chłodzony wodą Kosztował jak na owe czasy bardzo drogo, bo 800 dolarów. Późniejszy model, z silnikiem czterocylindrowym, był również autem doskonałej jakości. Dewizą firmy Cadillac stała się techniczna perfekcja.

W 1930 roku Cadillac lansował model V16, który osiągnął 100 km/ h w 10. O ile przed wojną konkurencją dla Cadillac`a były Packard`y i Marmon`y, o tyle w latach 50, awansował on do miana marki najbardziej prestiżowej i luksusowej w Ameryce. Packard przestał się liczyć w 1958 roku, także Lincoln i Chrysler Imperial zostały znacznie z tyłu. Szczególną pozycję zapewniały Cadillac`owi rozmaite ekstrawaganckie szczegóły – np. duże i ciężkie chromowane ozdoby wprowadzone w 1948 roku, czy stateczniki (które w 1958 roku osiągnęły ekstremalne wymiary, aby ulec zmniejszeniu dopiero w 1963 roku), ale również najwyższy stopień komfortu i wielkość silnika.

Przedstawiony tutaj model to najwyższej klasy cabriolet z silnikiem o pojemności 8 litrów i mocy ponad 350 KM. Wyposażony jest w elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację oraz automatycznie otwierany i zamykany dach.

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas najświeższe informacje, zapisz się do poniższego newslettera.
zapiszJeśli chcesz usunąć swój adres z naszego newslettera wpisz go w pole powyżej i kliknij tutaj

Kontakt

Muzeum Motoryzacji i Techniki  ul. Warszawska 21, 05-805 Otrębusy
tel./fax (022) 758 50 67
kom. 502 257 021, 504 150 817


Czynne codziennie od poniedziałku do piątku 8.30-16.30
wszystkie soboty niedziele: 9.00 - 17.00
e-mail: retro@muzeum-motoryzacji.com.pl

Jak do nas trafić?

Jak do nas trafić? Copyright © 2024 Muzeum Motoryzacji i Techniki
Wszelkie prawa zastrzeżone